Statcounter

tisdag, juni 23, 2009

En dag utan dator...

En dag utan mail... tänk om det kommit nåt viktigt?
  • Varför skulle du få nåt spännande mail just idag? Folk har semester!
En dag utan bloggande...
  • Hörrudu Bloggblad, tror du inte att folk har annat att göra än att längta efter dig?
Vad ska jag göra med alla småstunder som blir över medan potatisen kokar/kaffet blir klart/teet drar...
  • Har du inte gardiner som ska strykas? Tvätt som ska hängas? Det var ett himla skrävlande om duktighet här i går!
Ja, men jag har ju dammsugit hela soffan och torkat under och bakom elementet...
  • Hörru, jag såg dig! Det tog 20 minuter.
Fast jag har motionerat en timme också! Och lagat mat.
  • Jag hörde faktiskt att du sa att du mest gick för att bli lite beige om benen idag! Skyll på nåt annat du, gardinerna väntar!
Då skyller jag väl på att Musikanta kom hit - och vi har en del att snacka om.
  • Men då så - livebloggning alltså! Gnäll inte. Och nu sitter du ju här.
Jag men det är på nåder, snart vaknar han och kopplar om till nåt så jag inte kommer åt internet.
  • Varför sitter du inte vid din dator då? Du har ju en egen - och nu syns den ju när det värsta bråtet är borta. Det syns t.o.m. vad bordsskivan är gjord av.

Den trilskas...

  • Har du kollat om kontakten är i? Så dant som du härjade där i går...

17 kommentarer:

Cicki sa...

Det är hemskt när det verkliga livet anfaller. Då får man passa sig.....:-)

Cecilia N sa...

Dessvärre har jag annat som jag borde göra istället för att vänta på att t ex du bloggar ...

men jag är som Paulus ...

Bloggblad sa...

Cicki: Tur att det var en skön tisdagskväll med konsert och efterföljande (privat)matbit nere vid kanalen... så jag slapp trängas vid den här datorn.

Cecilia N: Hehe... var han också bloggberoende... :)

Nina sa...

Jag läser... medan jag gör annat. Dock har jag glömt bort hur man gör tio saker samtidigt... när jag brände ut mig.

Evas blogg sa...

:) Ja datorn drar en till sig alldels för ofta.

Bloggblad sa...

Nina: Det känner jag igen. Förr kunde jag ha många projekt på gång och ändå beta av ett i taget. Numera flaxar jag mest hit och dit och inget blir klart.

Eva: Måste vara ett slags magnet.

Cecilia N sa...

Hm, det var en aspekt. Det får vi fundera över ...

Annika sa...

:-D
Oh ja, den drar för mkt, men snart är det bloggpaus för mig, eller iallafall blir det sporadiskt.
Ska väl blir rätt skönt, tror jag...

Bloggblad sa...

Cecilia N: Och göra som Jonas G... skriva en bok om det.

Annika: Jag får mer småstunder över på sommaren, och har mer tid, men annars, när jag jobbar är det elände.

Hoppas jag får ordning på min egen dator.

Anonym sa...

Prestationsångest kanske? Men inte har väl DU det.....det vore konstigt.

Kulsprutan

Musikanta sa...

Jag tycker att du är väldigt blygsam - eller kanske du går omkring med något som man brukar stoppa pengar i...

Det var verkligen välstädat hemma igår och du hade ju t.o.m. dammsugit soffan och piskat kuddarna! Och planterat blommor och physalis - jag har satt om skottet jag fick förresten.

Och varför skulle du inte få sitta vid datorn? Du gör ju stor nytta där - gläder mängder av folk med dina inlägg.

Nej, du ska verkligen inte ha dåligt samvete, tvärtom. Tänk på att du också skapar sysselsättning med kommentarerna åt dem som inte vet vad de ska göra hela dagarna - såna som jag t.ex. som är pensionär...

Det är ju inte alla dagar som sådana blir bortbjudna på isvatten spetsat med citron enligt eget önskemål.

Bloggblad sa...

K-sprutan: Jo, på sommaren får jag det, när jag har tid att göra allt det där som jag borde hållit efter resten av året, men som jag skjutit upp till sommarlovet.

Musikanta: Ja, en hörna var klar... men jag har många hörnor. Jag har i alla fall suttit i dagens investering: två "liggvagnar" som är så gudomligt sköna att man knappt kommer upp.
Och så har jag sytt om två gamla gardiner till en - och fixat lite till.

Du är så snäll... jag skrattade gott åt det där om att skapa sysselsättning. Jag har i alla fall gjort det åt maken som sliter ont med att få igång min dator.

Bloggullet sa...

Jag försöker få en datorfri dag, eller några timmar.;0)
Dock så kommer jag ständigt på saker som jag ska kolla, så jag lurar mig själv till datorn ändå.
Kram

Bloggblad sa...

Bloggullet: Just det, "ska bara kolla en grej"... jag har hört det många gånger.

ullrika sa...

det här kallar jag livebloggning som heter duga!! aj lajk!

Christina sa...

Live-bloggning he he...:D

Bloggblad sa...

Ullisen: Tackar!

Christina: Det kändes så... småprat om stort och smått. Precis som i bloggen.

Men nu är min dator lagad och igång. Halleluja!