Statcounter

måndag, augusti 23, 2021

Skördetid

Inte mycket skörd idag - vi hann knappt ut i skogen förrän en massa folk (bara män) ringde om makens annons om båttrailern som var till salu. Några ville pruta, men den som erbjöd sig att köpa den direkt och hämta så fort hastigheten tillät, fick oss att lämna skogen efter bara en liter blåbär och en liter kantareller. 

Nu ska det smaka gott. Brorsan har lämnat en del grönt på trappen här, så det helvegetariskt ikväll. Gôtt  

Underbart vacker sensommardag - men jag blir vemodig av att sommaren är på väg att ge sig. 


4 kommentarer:

em sa...

Ja, det är alltid lika vemodigt när hösten står beredd att ta över sommaren — ändå gillar jag hösten.
Margaretha

Bloggblad sa...

Em: när den väl är över oss på riktigt, njuter jag av gula blad. Men just i det här skedet sörjer jag att sommaren nästan är slut. Har lätt att ta ut känslan i förskott - idag var det en ljuvligt varm sommardag.

Vonkis sa...

Ooops, jag läste helvetstariskt först och undrade vad det var för ovanlig grönsak som heter så illavarslande 😂

Är det nu som det stora vemodet rullar in? Det känns nästan så.

Bloggblad sa...

🤣😂🤣 ja, en helvetes massa grönsaker blir det ...