Statcounter

lördag, augusti 28, 2021

Studiebesök och kräftfiske

Studiebesök i en av stiftets skogar. Norra Småland, stenigt till tusen. Och med krokiga kuperade små grusvägar. Varje gång jag är med ”skogsgubbarna” lär jag mig något nytt. Denna gång lärde jag mig att det finns otroligt mycket mer skog i landet nu, mot för hundra år sedan. Fler arter också, av både fåglar och insekter. 
Kolla in stenhögarna - vilket jobb att röja upp för odling. 
Efter sammanträdet på Gransnäs, var det dags att lägga ut burar - blött från alla håll … 
Två och ett halvt kilo kräftor var, fick vi med oss hem. 
Men tusan så blöta vi blev … 
 

2 kommentarer:

Vonkis sa...

Vi som tycker vi fått plocka mycket sten när vi grävt på lotten...

2,5 kg var, det låter inte lite det (jag är för oinsatt i räkors vikt för att hänga med) :-)

Bloggblad sa...

Det räcker till tre små kräftskivor för maken och mig, samt en lite större skiva för hela familjen.