Statcounter

söndag, december 02, 2007

Min karriär som knalle...

Näe, det gick inget vidare. Knallelivet är inte min grej - eller rättare: muddar och böcker var inget för skogsfolket i övre medelåldern norr om Bråviken... Fast det gick ihop sig! Jag sålde ett par muddar - så hyran för bordet blev betald... och även de två (nit-)lotter jag tog. Och en erfarenhet rikare är jag - och fylld av en mängd frisk luft.

Jo - jag sålde nästan en bok. Om det räknas... det var en dam som bodde i ett hus intill som var SÅÅ intresserad, skulle bara gå hem och hämta pengar - och kom aldrig tillbaka... :)

Intressant att höra kommentarerna om muddarna... "Vill du ha ett par såna här?" sporde en man sin fru.... "Näe, jag vill hellre ha ett par vantar" svarade hon med rynkad näsa.

En annan äldre gentleman frågade sin hälft samma sak. "Näe, såna där var moderna för flera år sen..."

Så det är inte bara av barn och fyllon man får höra sanningen... :)

Nu har jag lagt ut muddarna på en alldeles egen blogg. Klicka här: http://www.muddar.blogspot.com/ men känn för all del inget köptvång...

8 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Men usch så trist. Handledsvärmare är väl inne - och helt rätt säsong! Och julklappsböcker ska väl ändå alla köpa! Eller???? Bättre lycka nästa gång!

Bloggblad sa...

Ja, även om jag inte hade några stora förhoppningar kändes det trist. En gång till blir det, en vårmarknad inomhus, den är lite större och i den större staden. Sen struntar jag nog i fler försök.

Lotten Bergman sa...

Men lite större lycka hade du kanske än jag, när jag i ett f.d. stall i Örtofta 1997 försökte sälja tehuvor och lavendelpåsar. Sammanlagt efter bordshyran tjänade jag 5 kronor, en rejäl astmaattack och en mjölkstockning.

Anonym sa...

åh vilka fina muddar! är det meningen att man ska ha dem liksom mellan vanliga vantar och jackärmar för att värma handleden lite extra? eller utan vantar?

med så fina muddar blir de absolut på modet igen!! :-)

Bloggblad sa...

Lotten: Astma och mjölkstockning fick jag inte - men själva vinsten blev lika stor. Fem riksdaler. Och så köpte maken saffransbröd för 10 ggr min vinst...

Josephine: Jag har mina på hela dagarna, inne såväl som ute, värmer så bra att jag inte behöver extra kofta. Och så liiiite för att det är piffigt med pärlkant som tittar fram under tröjan...

Jag följer en mängd stickbloggar - och inte tusan har de gått ur modet! Det är nog snarare så att de äldre damerna som gnällde har gjort det...

Anonym sa...

Det där var inte så kul. Jag trodde helt klart att du skulle få sälja dina fina pulsvärmare. Det är ju en hur bra julklapp som helst...hm...varför alltid tänka på sig själv som tydligen tanten som hellre ville ha vantar gjorde.

Nästa gång går det bättre ska du se

mossfolk sa...

Usch, vad trist.
Vi försökte sälja hemgjorda kylskåpsmagneter på marknad en gång. Det gick inte heller särskillt bra.
Det hembakta kaffebrödet däremot gick åt jättesnabbt.

Bloggblad sa...

Gunnel: Jag har hört av andra som varit på marknader en bit hemifrån, och de har inte sålt nånting. Bäst går det tydligen när folk vet vem man är.

Och att stå framför hantverkaren och vara rent negativ - det är ju ouppfostrat!

Det blir bara ett försök till, på en vårmarknad inne i Norrköping.

Mossfolk: Ja, mat funkar tydligen bättre. Och tjejen bredvid som gjorde trädgårdsprydnader fick sälja en hel del.
Det var nog fel publik för mina grejer ... inte en enda hade barnbarn i lämplig ålder - eller barn... (tror vi på det? :))