Statcounter

måndag, oktober 20, 2008

Högt i tak....

... står glädjen nu! Precis innan jag gick iväg till tandläkaren ringde sonen: Min lilla röda låg inne på biljettkontoret! Yipppeeee! Han sa inget om att den verkade skadad, så då hoppas jag komma åt alla adresser och bilder. Så glad jag blev - då sparade jag in de tusenlappar jag redan sett flyga iväg i andanom... Jag hade ju befarat att få betala högt gage till tandläkaren också... men hans arvode låg bara 1½ gång högre än vad jag tar för samma tid*, så jag blev glatt överraskad. Blev inte helt pank på de 20 minuter det tog. Inga hål, bara en flisa som lossnat från en framtand och som jag trodde skulle bli så dyr att jag lärt mig leva med den lilla lilla skönhetsfläcken.

När jag såg hans nya dataurtrustning där min käft låg uppfläkt, tand för tand, (men inte öga för öga!) med olika färger för olika åtgärder, då förstår jag varför det kostar... Den eleganta inredningen med enbart designade föremål har jag väl också betalat en del på genom åren. Men jag ska inte klaga. Han är helt suveränt duktig - och snygg... :)

Blommorna köpte jag inte i ren glädjeyra - jag har fått blomstercheckar som tack för hjälpen med en grej, och det passade bra att lösa in dem i dag. Sonen tyckte att jag skulle passa på att köpa en trisslott när jag ändå är igång med turen.... och som tack får han lite godis vid överlämnandet i kväll.

*Jag vet att det finns minst två som är grymt impade av att jag lyckats räkna ut det... men dels var det lätta och runda siffror... dels förbehåller jag mig rätten att räkna fritt, jag är väl en skapande konstnär...

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Men vilken glad nyhet!! Härligt att mobilen är återfunnen.
Nu håller jag tummarna att du vinner på trissen också.

Evas blogg sa...

GRATTIS!!

Lena sa...

Vilken dag! Vad skönt att mobilen är till rätta. Just alla telefonnummer är ju ett elände att tappa.

Cecilia N sa...

Grattis!

Cicki sa...

Du ser att det löste sig. Så skönt att den kom till rätta. Grattis....:-)

Anonym sa...

För mej blev det lite dyrare, tandläkare får dra av sin utrustning, jag är glad att min går på kurser och lär sej nytt, jag har haft samma tandläkare 34 år..