Statcounter

onsdag, november 19, 2014

Gratisreklam

Genom åren har jag sett många såna här små notiser från olika föreningar, ögnat igenom någon sällsynt gång och undrat vem som egentligen är intresserad... Men - när jag började med mina "shower" för några år sen, fick jag höra att den ena efter andra av dem som ringde och bokade mig hade hittat till mig via en liten notis av den här sorten. "Vi lusläser för att hitta nya föredragshållare" sa hen. Ibland står det bara korta fakta, men jag är förstås väldigt tacksam till den som gav en så pass positiv liten recension. Gratis reklam. Tackar tackar!
I kväll ska jag strax ge mig iväg till Ö. Eneby där en förening har månadsmöte och vill bli underhållna. Den här gången blir det skolminnen "Man lär så länge man har elever" där jag bjussar på tillfällen när jag gjort bort mig och när språkförbistringen krånglat till det - samt några små roliga historier om tokigheter som ständigt uppstår ihop med barn.

13 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Gratulerar, all reklam är bra reklam! Den här sorten kan nå längre än man först tror!

Bloggblad sa...

Ruta Ett: i kväll fick jag det bekräftat igen, en dam i kvällens förening är ordförande i en annan, hon letar ständigt efter underhållare. Direkt efter kvällens show bokade hon mig till våren, till den andra föreningen.

Kvällens publik var verkligen på alerten. De skrattade på rätt ställen och var med hela tiden.

Eleonora sa...

Vilket härligt och omväxlande pensionärsliv du har Marianne. Inga döda punkter där inte!

Roligt när reklamen har så positiv effekt som den nu har för dig. Lycka till med alla dina projekt. Kram kram får du från

Eleonora

Anonym sa...

Grattis till all bra reklam och alla trevliga uppdrag! Vill du att jag ska kolla med svenska kyrkan här om dom är intresserade?

Kulsprutan

Bloggblad sa...

Eleonora: faktiskt har det varit lite väl mycket ett tag nu, så jag känner att jag måste hålla igen. Låter kanske konstigt, men så är det.

Kulsprutan: tack, men jag tror inte det. Om jag reser iväg är det skönt att vara helt ledig. Det går åt rätt mycket mental laddning som kostar energi.
Men visst är det roligt att det går bra! Här hemma gör det ju inget att jag blir väldigt trött efteråt...

Musikanta sa...

Säkert väldigt uppskattat, eller hur? :-)

Annika sa...

Bra reklam!
Jag skulle gärna sitta där och lyssna på dig. Kan tro att det blir både intressant och kul för besökarna att lyssna på dig.
One of these days så kommer jag också!!

Bloggblad sa...

Musikanta: jodå, igenkänningsfaktorn är hög. Alltså, många kommer fram och vill berätta liknande historier efteråt. Och alltid är det minst en som har bott på någon av gårdarna jag berättar om eller har anor där.

Annika: you're welcome!

Klimakteriehäxan sa...

Kul! En positiv reaktion kan ju bara göra en glad!

Äventyret framtiden sa...

Gott betyg för lärarn!:) Jätteroligt och säkert väldigt inspirerande när du får god respons. Dammet hinner inte lägga sig på ditt huvud

Elisabet. sa...

Grattis Marianne, men förvånad är jag inte!

Andra året i Hjo sa...

Gött! Det blir nog bra i Östra Eneby.

Bloggblad sa...

K-häxan: Ja, du vet ju... vi får passa på att suga i oss när tillfälle bjuds.

Pettas: Tack, det är kul - men jag känner att jag nog måste ge dammet en chans, det har varit lite för mycket som surrat ett tag.

Elisabet: Tack... jag är faktiskt fortfarande lika förvånad, jag har levt i så många år med Jantelagen att den satt sina spår.

Andra året i Hjo: Tack - det gick faktiskt väldigt bra i Ö.Eneby, jag lyckades trycka undan tröttheten... men sen har jag mått lite risigt i några dagar. Måste hinna vila då och då också.