Statcounter

torsdag, november 13, 2014

Pausbild

Jag har försummat att både läsa och skriva här och att sköta om mina cyberkontakter... men oj, vad mycket det har varit sedan jag låg i soffan och läste hela förra torsdagen. Fest på fredagen - tema: Vilda västern, sen barn- och barnbarnsbesök hela helgen, ja ända till måndagen (studiedag för barnbarnet) och igår klädde jag ut mig till mormors mormor, dvs motsatsen till nedanstående glädjeflicka... och uppträdde på ett pensionärsställe. Det går åt lite laddning för sånt och både blogg och facebook får stå åt sidan.
Och i morgon är det fredag, då ska man städa, det vet varenda tant, och denna bloggare gör likadant... På lördag blir det barnkördag som avslutas med en show på stadens bibliotek som fyller 15 år. Tänk, jag var där och sjöng på dopkalaset med ett gäng Små toner som numera är vuxna. Tiden går och jag lunkar på i samma spår... Men jag återkommer!

16 kommentarer:

em sa...

Antingen är jag inte en tant - eller har jag lyckats missa en av livets sanningar.
Margaretha
lyckligt ovetandes

Bloggblad sa...

Em: kan du inte sången? En av verserna i Sudda sudda sudda bort din sura min...
Det gläder mig om jag lyckas få någon att tro att jag är så ordentlig.

em sa...

Nej, det kan jag faktiskt inte - det vill säga, just den raden kan jag. Och jag minns att jag hade barn i mina teatergrupper som sjöng den, så kanske har jag kunnat den.
Så jag fortsätter att betrakta dig som världens ordentligaste vamp.
Margaretha

Ökenråttan och Lille Maken sa...

Lille Maken och jag fnissade förnöjt över bilden på dej som - vildavästerndam. SÅ kul. Vi har ju båda träffat dej IRL och vi måste säja att då gör du ett betydligt - anständigare - intryck.

Bloggblad sa...

em: Den börjar så här:
På fredag ska man städa, det gör varenda tant, och pojkens snälla mamma hon gjorde likadant...
Jag njuter av att den vrångbild du fått... alltså, att jag är ordentlig. Vamp är jag med på!

Ökenråttan och Lille Maken: Ändå syns det inte hur svartmarkerade mina ögon var... och lilla mouchen på kinden... Framåt kvällen, när vi suttit några "gamlingar" och pratat allvar, så gick jag på toa - och fnissade förtjust när jag såg mig, undrade hur de andra kunde prata allvar med ett så oseriöst ansikte...

Bloggblad sa...

Ja, alltså när jag såg mig i spegeln... ;)

Musikanta sa...

Du lider uppenbarligen inte någon brist på sysselsättning. Det är vad jag alltid har sagt, är man pensionär har man verkligen ont om tid!

Äventyret framtiden sa...

Din vardag hinner i alla fall inte bli grå och tråkig! :)
Den här fredagstanten rymmer idag på fredagen, så det blir inte städat alls, så tillvida att inte tantens make får ett ryck

Ha det gott!

Bloggblad sa...

Musikanta: Nej, det blev att göra än vad jag kunde tro!

Pettas: Dagarna som ligger mellan det roliga är rätt så fyllda av trist städning och tvätt.... och återhämtning.

Ha så kul när du sticker iväg!

Anonym sa...

Snyggt foto av Mae West :)
Kulatt du har så mycket trevligt för dig.
Any time for email?

Kulsprutan

Bloggblad sa...

Kulsprutan: På din födelsedags eftermiddag är jag färdigjobbad för helgen - då ska jag nog få till ett mail.
Nu har jag bara kollat mailen efter långpromenaden (nödvändig för att orka det här schemat) och nu ska jag röja undan här hemma. Känner mig bara liiiiite stressad.

Annika sa...

Bordellmamma!! HAHA!
Tycker du ser så härlig ut i den stassen!!!
Trevlig helg!!

Bloggblad sa...

Annka: tack! Jag kände mig himla tjusig. Men denna fredagskväll ser jag helt normal ut.

Tankevågor sa...

WOW vilken donna! Ja du har verkligen fullt upp! :-)

Andra året i Hjo sa...

Nej du, städar gör vi på torsdagar. Fredagar sköter vi om varandra och lördag är loppisförmiddag.

Bloggblad sa...

Tankevågor: Ja, den som finge se ut så där varje dag...
Nu måste jag i säng - ska upp i morgon och spela på en gudstjänst som jag lovade i ett svagt ögonblick.

Andra året i Hjo:
Jag bara låtsas... jag duttar lite med städningen då och då. Tyvärr sällan så att det blir riktigt klart.
Men loppis... nej, jag har ärvt så mycket grejer från gamla släktingar att jag blev mätt på prylar för många år sen. Jag vill hellre göra mig av med dem.