Statcounter

fredag, juli 17, 2020

Välkommen tillbaka, allt är förlåtet!

Äntligen, efter ett par veckor med ostadigt väder, kyla och skurar, så är sommaren tillbaka även om det inte är för mer än en helg. Sen ska visst de arktiska vindarna återvända. 

Igår kom den, men då målade vi huset hemma. Inte hela, men långsidorna. Sen blir det byggställning till gavlarna som är höga. 

Idag åkte vi till stugan, promenad till badet, samma ljuvliga skogsväg med havsutsikt och hagar och tät skog. Allt på sex kilometer. 
Sen klarade jag inte av att se hur fina nässelfröna har blivit och inte ta dem... jag har två burkar klara hemma och tänkte inte plocka mer, men ... det är ju gratis och jag blir så himla pigg av fröna på frukostfilen. Om det är inbillning, så gör det inte ett dugg om jag är inbillningspigg.

Nu har myggen tagit över uteplatsen, mysbrasan är utbrunnen, men stearinljusen brinner. Jag har ett glas rosé inom räckhåll och strax klickar jag fram boken jag läser i iPaden. Testamente, heter den.

3 kommentarer:

Vonkis sa...

Det var ingen dålig nässelskörd. Det skadar ju inte att äta fröna så det är väl bara att köra på, inbillning eller ej.

Jag är ju lite kinkig när det kommer till väder och temperaturer men de här dagarna tycker jag faktiskt att det har varit rätt skönt, soligt men inte för varmt.

Bloggblad sa...

Jag har fått den ytterst skeptiske maken att tro på kraften i nässelfrön! Han har ju undrat hur jag kan ha så mycket mer energi än han har.

Jag älskar värme, sitter aldrig och solar i stekhett gass, men njuter av att inte frysa.

Musikanta sa...

Bränner du dig inte när du plockar nässlor?