Statcounter

onsdag, juli 04, 2012

Ett klipp på youtube

Jag hittade just ett klipp med många klipp ur sång- och danssagan som jag har skrivit om och tjatat om lite då och då - men om nu någon skulle ha missat mitt tjat, och om någon skulle vilja se den efter att ha tittat på det här klippet, så kommer den att spelas i Eskilstuna igen den 28 och 29 september...

Det är främst berättartexterna jag har skrivit, och de finns inte med. Men tre snuttar av mina sångtexter är med. Den första, den sista och den som föreställer konfirmationen. Berättelsen rör sig runt Eva-Helen från barndom till ålderdom.

Så måste jag ju ha med lite "kolla vad bra jag har det" också...

 Märkligt nog var vattnet grönt här på favoritmatstället - på nästa stopp var det alldeles mörkblått...
Tänk - sol en hel dag efter flera veckors skvättande! Vilken lycka!

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Underbart härligt ser det ut och jag älskar grönt vatten ,-)

Cicki sa...

Det ser då verkligen härligt ut.

Cecilia N sa...

Kan stå ut med semester i skärgården ... *avis men inte missunsam*

När kan man förresten bada ute? Jag har inte kommit mig för att luska i saken men inser att rätt vad det är har hela sommaren gått utan att jag varit i och det vill jag ju inte ska hända.

mossfolk sa...

Åh vad det ser härligt ut!

Bloggblad sa...

Elisabet: Jag är nog mer förtjust i det mörkblå... mitt emot det här stället ligger "Sanden" - så att det är lerig botten som ger det gröna när vattnet rivs runt i farleden, är ganska säker gissning.

Det är ett underbart ställe att sitta och titta på båtliv på! Och skapligt billig mat som smakar gott.

Cicki: Det är ljuvligt - skönt att ha i tanken idag när jag röjer linneskåp...

Cecilia N: Det gick flera somrar när jag inte kom åt att bada - jag som älskar att flyta i vatten och känns mig viktlös... Nu passar jag på så fort jag kan i juni. Gärna tidigare, men då brukar inte båten ligga i.

mossfolk: Det är ren lycka att åka iväg och släppa taget om vardagen!